vrijdag 17 juli 2009

Atelierdag Par l' Arte - 16/07

Op donderdag 16 juli waren enkele kunstenaars uitgenodigd om te schilderen of te tekenen in atelier Par l' Arte. En ik mocht er bij zijn... Ik zeg dit zo voorzichtig omdat ik mijzelf niet tot de kunstenaars reken.

Ik heb nog niet zo een goede materialenkennis en heb twee keer aquarel gebruikt op het verkeerde papier:-(
De overige tekeningen zal ik op een ander tijdstip plaatsen.

80 cm x 50 cm





















































Hieronder zie je een bevriende kunstenares, Trees De Brabander, aan het werk die namiddag.
Het is enorm inspirerend om te zien hoe zij al tekenend haar doek te lijf gaat met verf, borstels, doeken, handen... Lef hebben, noemt dat. En in de kunst moet dat, hé.















Er was nog een kunstenares met lef aanwezig en dat is Katrijn Schatteman. Werk van deze veelzijdige glaskunstenares is tot 26 juli te zien op de tentoonstelling Diafaan IV in het begijnhof van Sint-Amandsberg. Een gevarieerde, boeiende tentoonstelling!

9 opmerkingen:

  1. Beautiful drawings. I very much like the diagonals you made across the pages.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Annie,

    reactie vanuit Par l'arte :
    Noem jezelf maar gerust een kunstenaar zeg, je maakt mooie werken, en over dat verkeerde velletje papier, je kan dit in de toekomst ook " experimenteren" noemen! weet je wel hoeveel boeiende werken er al gecreeerd zijn door toeval, experimenteren, of bij gebrek aan goed materiaal er toch kunst werd gemaakt op karton, muren, rotsen...hoeft niet altijd op duur materiaal te zijn.

    Tot de volgende samenkomst in het atelier met de andere kunstenaars. Je hoort er bij Annie.

    de groeten,
    par l'arte.
    Daniel gustaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jean: I also love the diagonals. That's the advantage of being able to work in a spacious studio with not too many people. Then you can choose a good place. Thanks for your comment! Greetings!

    @Daniël: Ah ja, experimenteren, zo had ik het nog niet bekeken... Het was een leerrijke gezellige namiddag. Ik kijk al uit naar een volgende samenkomst.
    Dank je wel voor je positieve feedback! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg Annie,jij bent meer kunstenaar dan welk erkend en opgepomt tot een kunstenaar iemand!!
    Kom op meid,je maakt prachtige dingen,geniet ervan en zul je zien dat het(kunst) not zo een gewichtige lading moet hebben om tot kunst te horen,als je begrijpt wat ik probeer te zeggen ook al begrijp ik het zelf niet :O)(grapje,hoor)! Ik volg je all een tijd dus het ziet er meer dan good uit,groetjes en ga voorall zo door.Sorry for my Nederlands,het is af en toe moeilijk om het van het Engels te onderschijden,fijne dag,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Leks: Dank Alexandra voor jouw stimulerende woorden. Ik geniet wel wel van wat ik doe hoor:-) en regelmatig ben ik wel tevreden van wat ik realiseer. Maar ik ben in het tekenen nog niet daar waar ik wil zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Jouw woorden geven me alleszins frisse moed om verder te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Annie, ik vind het prachtig wat jij doet en geniet telkens weer van wat je hier post!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, dat is interessant, het werk van Katrijn wil ik zeker eens bekijken, ik ga er zeker eens langs!

    Ik weet nog dat ik het altijd zo inspirerend vond in de academie om samen met de rest jou ding te doen, de anderen bezig te zien… Vooral als je dan zulke dagen als die van jou meemaakt, tesamen met andere kunstenaars.
    Jij bent een kunstenares hoor! Je werd niet voor niets uitgenodigd! ;c))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Els: En ik ben blij te lezen dat je nog regelmatig op bezoek komt! Dank je wel voor het compliment. Groetjes!

    @Tan!a: De tentoonstelling Diafaan IV is de moeite waard en 'bekman' van Katrijn (Zuz) staat daar opvallend goed te zijn. Ook bedankt voor het compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello!
    Wonderful drawings, Annie! Bravo!
    Kind regards

    BeantwoordenVerwijderen