maandag 22 maart 2010

Bonnefanten @ Maastricht, Nederland

Onderstaande foto's heb ik gemaakt op 20 maart tijdens een studiereis met de tekenacademie naar het Bonnefantenmuseum in Maastricht (NL).

























Bonnefanten heeft een prachtige eigen collectie, waarvan we een gedeelte hebben gezien in een bijzonder mooie verassende opstelling. Augenspiel. Oude en hedendaagse kunst naast elkaar. Schitterend!

Tegelijkertijd liep er de tentoonstelling Live Forever van de eigentijdse kunstenares Elizabeth Peyton uit New York. Haar werken ogen fris en zijn levendig van kleur. Inspirerend!

2 opmerkingen:

  1. i love this! great colour and brush work, nice and fresh ... so glad i found this blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Annie, bedankt voor jouw commentaar op mijn aquarel portretten! Ik vind het inderdaad een moeilijke techniek, zeker nu ik meer en meer nat-in-nat probeer te werken ... het kan dan zomaar helemaal mislopen. De expositie van Elizabeth Peyton was inderdaad verfrissend en inspirerend, ik heb deze toen ook bezocht. Leuk dat je volgende maand naar Monet gaat, ik heb ook voor volgende maand een reisje naar Parijs geboekt en heb deze expo op het programma. De van Dongen-expo was inderdaad zeer de moeite waard. Ik weet niet waar je precies in Belgiƫ woont en hoever van de Duitse grens verwijderd (ik woon er dichtbij), maar voor het geval je het nog niet wist, in het gebied hier vlak over de grens liggen een aantal mooie musea, o.a. in Essen (Folkwang) en Wuppertal (Von der Heydt) die regelmatig mooie expo's hebben. Groetjes en succes met jouw teken- en schilderwerk!

    BeantwoordenVerwijderen