dinsdag 16 december 2008

Brussel Biënniale

Zondag ben ik met een aantal vrienden naar Brussel Biënniale geweest.

In lokatie A, het Postsorteercentrum, was het ijzig koud. Deze lokatie lijkt me niet echt geschikt in de winter. Ik had te doen met de mensen die daar een ganse dag moeten aanwezig zijn. Lokatie B, Anneessens, hebben we dankzij hulp van derden gevonden. De hedendaags kunstwerken op lokatie C, Station-Brussel-Centraal, waren me dunkt onzichtbaar. Wie kan dit mysterie oplossen? En lokatie D, Nationale Bank, hoefde voor ons niet meer.

De vergelijking met Documenta in Kassel of Biënniale Venetië zoals in maart van dit jaar werd aangekondigd, gaat helaas niet op.

Toch een aantal boeiende werken gezien.

Het was toch een fijne dag, dankzij het aangename gezelschap.

3 opmerkingen:

  1. enkel afgaand op de foto's zou je zeggen.... "wauw.. dat moet een toffe tentoonstelling zijn", maar de realiteit spreekt anders, vooral te wijten aan gebrekkige organisatie!
    Inderdaad toch een heel aangename dag geworden... mede-bezoeker biënnale.
    Op naar de Cobra-tentoonstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe dan ook, ik vond het een heel gezellige dag!!!
    bedankt voor het verslagje!
    kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. anoniem ben ik, kathleen, omdat ik niet weet hoe dat hier moet
    sorry

    BeantwoordenVerwijderen