donderdag 26 maart 2009

Modelstudie in klei
















Potloden en pennen kwamen er de voorbije woensdagavond niet aan te pas.
De opdracht was om te modelleren met klei.
Aanvankelijk dacht ik dit nooit voor elkaar te krijgen. Maar geleidelijk aan begon een vrouwenlichaam uit de klei te voorschijn te komen.
Bij modeltekenen blijf je op dezelfde plaats staan of zitten, tenzij je als Picasso wil werken. Deze keer ben ik de ganse avond in ons modellokaal aan het voyageren geweest met mijn stoel en tafeltje om het model langs alle kanten te kunnen observeren.
Dit is echt een zeer leerrijke oefening om een lichaam te leren kennen.
En ik ben tevreden van het resultaat.




11 opmerkingen:

  1. Dag Annie,

    Weeral, en ik gebruik het woord " weeral " omdat je steeds als ik je blog bezoek alleen maar kan vaststellen dat je kunstwerken creërt die echt kunst zijn.
    Ik val meschien in herhaling,als ik zeg : je hebt talent en je gaat er goed mee om.

    groetjes,

    Daniel Gustaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whow! Daniël, nu zit ik hier toch te blinken hoor. Ik hoop dat de jury op het eind van het schooljaar ook zo positief is;-)
    Dank voor de regelmatige feedback!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annie,thanks for your comments.I visited your blog.you have created very beautiful sculptures.Your sketches are also very impressive.Please keep visiting my blog....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor! Iets heel anders dan tekenen, natuurlijk. Lijkt me nog niet eenvoudig, maar het ziet er goed uit.

    Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anurag, thanks for the visit and your comment! Glad we'll be following each other.

    Idem dito voor Brenda:-)Ongeveer toch;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks Annie...Your models are fantastic...very well done...U r superb!! :) Keep visiting...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Megha, thank you for the compliments!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Surprise! Awarded:) Please go to my blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beauuuutiful work with such subtlety of form! Sculpture is so fun, I miss it.

    Also, congrats on your Lemonade Award!!! (I peeked and saw ) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Galina: Thanks for the award. I am flattered.
    @Camille: This exercise, modeling with clay, we do exceptionally in the Academy. Hold on, the Lemonade Award will be coming to Austin soon;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Annie,I can't understand Dutch but can say that your model studies both with clay and brush are very impresive

    BeantwoordenVerwijderen