dinsdag 12 mei 2009

Een oude liefde: kalligrafie











5 cm x 5 cm

Mijn eerste initiatielessen kreeg ik in 2000 van Katrien Coene tijdens een cursus die we in de bibliotheek organiseerden. Ik had al dadelijk de smaak te pakken. Van dan af ben ik regelmatig cursussen en stages gaan volgen in Wetteren, Gent, Brugge, Ronse... met als lesgevers Katrien Coene, Sofie (van Symposium Brugge), Mieke De Grauwe, Yves Leterme (nee, niet de premier:-), Paul Melsen, Greet Bosschaert.

Sedert ik naar de tekenacademie ga (2006) ligt kalligrafie stil. Heel uitzonderlijk maak ik nog eens een wenskaart, maar daar blijft het voorlopig bij.
Hieronder zie je één van mijn laatste werken die ik nog in mijn bezit heb. Meestal kalligrafeerde ik in opdracht.


50 cm x 35 cm

Bovenstaande tekst is geschreven met gouache op cfk-rives. Boven en onder de tekst is een collage van afdrukken op Chinees papier en daarop letters in bladgoud.

5 opmerkingen:

  1. Dag Annie,deze vind ik echt prachtig,ik ben dol op kalligrafie,zelf kan ik het niet,dus blijf ik bij bewonderen van andermans/vrouws werk,groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaah, mooi! Kreeg dit weekend mijn uitgeleende pennetje weer terug van de zoon (10 jaar) van mijn vriendin. Die was er ook mee aan de slag gegaan: helemaal fan! Maar ja, die houdt ook van ridders, dus dan moet je wel natuurlijk :-D.

    Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig onwerp en mooie kleuren!
    Leuk om eindelijk es iemand uit Belgiê te vinden op Blogger!
    Ik kom hier zeker en vast terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very beautiful, especially the calligraphy plus collage work.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Annie,

    Laat deze kunstvorm niet verloren gaan hé, als ik jou was dan deed ik toch regelmatig eens aan calligraphy, zo te zien ben je daar ook in thuis! Zelf vind ik dat heel bijzonder, mooi kunnen schrijven. En alles wat te maken heeft met lettervormen, letters tekenen en afdrukken enz heeft me altijd geboeid. soms verwerk ik ook letters en delen van teksten in mijn teken en schilderwerk, maar ik werk dan met sjablonen; Natuurlijk minder kunst, maar een cursus calligraphy zit er voor het ogenblik niet in voor mij.

    de groeten,
    D.G

    BeantwoordenVerwijderen