donderdag 21 mei 2009

Madeleine en de vergeet-me-nietjes
















De laatste dagen heb ik niet veel tijd gehad om te tekenen. Ik ben zelfs de laatste twee weken niet naar de academie kunnen gaan. Vandaar dat jullie weinig tekeningen op mijn blog zien verschijnen.

Het bovenste beeld is een foto van enkele vergeet-mij-nietjes in de tuin die ik bewerkte tot een soort schilderijtje met Ulead Express.















Deze voormiddag was het in het zonnetje lekker warm op ons terras. Het gaf me al een zomers vakantiegevoel.
Aangezien vandaag een vrije dag is, dacht ik om wat te luieren. Waar ik niet op gerekend had is dat er na de middag al heel wat wolken kwamen opzetten. En 20 graden celsius is toch nog een tikkeltje te fris om in short en topje in de hangmat te liggen.
Ik heb dan toch maar weer mijn jeans en fleece aangetrokken.















Nu zit ik achter mijn computer en plaats ik enkele fotootjes die ik deze middag in de tuin heb genomen.

En ik plaats ook een tekening. Dit portret heb ik getekend naar een foto van Merlijn Doomernik uit een oude krant De Morgen. Herken je haar een beetje? Madeleine Albright.


















A4

13 opmerkingen:

  1. Jee,wat moooooi,is dat blik op jouw tuin? Wonderschoon!Ook goede fotos.Toff!Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar nu pas zie ik Madeleine en waarop je de tekning gemaakt hebt,te gek!Doeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely little drawing and artwork forget-me-nots (which google translated as forget-me-staples). Your garden and view are beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Annie,
    UAUUUUUUUU, THIS IS A GOOD WORK
    Congratulations
    pesquisar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annie,
    wat een prachtige tuin hebben jullie!!!
    Knappe tekening ook!!
    En jaaa ik mag exposeren in het restaurant! Normaal gezien binnen 14 dagen. Ik post er zeker nog iets over op m'n blog als het zover is :-)
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n pentekening op bedrukt krantenpapier. Ga ik ook eens proberen.

    Die tuin! Ik ben jaloers ;-)\

    Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A great picture!
    Congratulations.
    jk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Sandra, Jean, Pesquisar, Sylvie, Brenda en JK: Thanks to you all for the nice comments on my drawing and my garden!
    I'm longing for more time to spent on drawing. And also to relax in the hammock in our garden:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hola Annie,
    Nice compositiun of colour.
    Beautiful..beautiful.
    A kiss.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful garden, Annie! And wonderful drawing!
    Kind regards

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Felicidades por tu obra!!!
    Creo que eres buena en cuanto a proporciones y medidas. Bravo!!!

    Elizabeth Sandoval

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Elizabeth: Thank you for visiting my blog and for the lovely compliment!

    BeantwoordenVerwijderen