donderdag 8 juli 2010

Pas gekocht

Vorige week werd ik de trotse eigenares van 2 gloednieuwe kunstboeken.




















Het bovenste boek heet REDUCTIVE en is van Caio Fernandes, een Braziliaanse kunstenaar. Zijn werk en zijn wereld leerde ik kennen via zijn blog Mein Welt. Caio schildert intense portretten, vaak zelfportretten. Zijn composities zijn verrassend. Ik lees dat hij in zijn werken beïnvloed wordt door Edvard Munch, Rembrandt en Degas.
In Reductive vertelt Caio Fernandes de geschiedenis van de vier fasen in zijn werk sinds 1999. Hij toont 32 van zijn beste werken.
Ik bestelde zijn boek online via Blurb en anderhalve week later zat het in mijn brievenbus.

Het onderste boek heet ...IETS WAT IK MEENEEM IN DE TIJD en is van Georges Schelstraete.
Deze Belgische kunstenaar tekent en schildert vooral het vrouwelijk figuur. Op Lineart te Gent zag ik voor de eerste keer zijn werken. Een droom van mij is om ook spontaan en suggestief te kunnen tekenen en/of schilderen. Wellicht een utopische gedachte...:-)
Toen ik vernam dat Georges Schelstraete een zomercursus organiseerde heb ik direct contact gezocht en mij ingeschreven. De tekeningen die ik momenteel aan het uploaden ben, heb ik gemaakt tijdens deze cursus vorige week. Zie eerder bericht.
Georges Schelstraete stelt tentoon van 26/06 tot 12/09/2010 in Galerij Amagoya in De Panne.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Annie,

    Wel leuk voor jou als je een boek kan bekomen over iemand waar je op een eigenwijze en of bepaalde manier kontact mee hebt in je kunstwereld! Veel lees, kijk en leer plezier gewenst.

    grtjs,
    D.G.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Annie!! Deze Georges Schelstraete 's boek schijnt ongelofelijk goed te zijn. Exellent schilderijen. Maar deze Caio-painter.. ik niet weet, ik denk dat hij een charlatan en verschrikkelijke artiest is. Doe niet vermeldt het feit dat hij geen teken en heeft zou niet moeten zijn onder onze maatschappij. : D

    Dank u lieve Annie!! Ik ben zo gelukkig met dit... ik ben zo gelukkig dat U!! U!! U kreeg een kopie, bewonder ik u zo veel, u bent zo elegant, beleefd en hebt echte goede smaak voor kunst... dit is een echte geschenk in mijn leven. Een ding is kopieën te verkopen, is ander ding te zien dat mensen wij van houden en geef om over geloof op ons. Geen woorden... u bent een engel. Alle beste gevoelens naar u fron mij.

    hope my translator have worked well .
    in doubt :

    Annie !!
    This Georges Schelstraete 's book seems to be incredible good . Exellent paintings .
    But this Caio-painter... i don't know , i think he is a charlatan and horrible artist. Do not mentioning the fact he has no character and shouldn't be among our society. :D

    Thank You dear Annie !!
    I am so happy with this... i am so happy that YOU !! YOU!! YOU got a copy , I admire you so much , you are so elegant , polite and have real good taste for art... this is a real gift in my life .
    One thing is to sell copys , other thing is to see that people we like and care about believe on us .
    no words... you are an angel .
    all the best feeling towards you fron me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Daniël:
    Dank!

    @Caio:
    I really like your humoristic and sympathic comment. I feel like an angel after your nice words...:-) Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Annie, ik ben in het bezit van het eerste boek van Caio, maar ga deze zeker ook aanschaffen.
    De andere schilder ken(de) ik niet, maar wat ik nu zo zie op de foto, is fantastisch. Eens even googlen. Mooie foto, zo voor het raam met het groen.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annie,
    Het kwijl op mijn toetsenbord,na het inkijken van je twee kunstboeken,is ondertussen opgedroogd.Nu pas begrijp ik ten volle je euforie bij de vorige publicatie,je ontmoeting met...Wat een begenadigd man.Bedankt, voor het delen van je mooie momenten!
    Grtjs,Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Monica:
    Ja, kijk zeker eens naar zijn site. Dank je wel!

    @Willy:
    Grapjas:-) Graag gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I wish my Dutch were better. It's lovely to meet you Annie. I'm here through Caio. I see you are from Belgium. you speak Dutch. My parents are Dutch but i live in Australia. I look forward to seeing more of your wonderful art.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Elisabeth:
    Welcome on my blog! How kind of you leaving a message from Down Under.
    I brought a return visit to your blog and saw you are a smooth writer.
    Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen